събота, 12 юни 2010 г.

До Александруполис и назад!

През сед
мицата пътувах в командировка до Александропулис,имах срещи на “високо ниво” със зам.областния управител и зам.кмета във връзка осъществяване на сътрудничество между наши и гръцки спортисти и отбори,състезания подготвка,лагери и т.н. .Тръгнах сутринта рано към 6.30, до там с нормално каране е три часа,пътя е добър,чист и без дупки, особенно след граничния пункт Ново село. В 9.45 вече бяхме в гръцко,посрещна ни един наш колега,треньор по хандбал който живее от 20 години там,пихме кафе докато стане време за срещите.Често обикалям южните съседки,но така се случи ,че за 6 месеца ми се наложи 2 пъти до ходя до Александропулис,града е колкото Хасково -100-110 хил.жители-красив,чист и екзотичен и
областен град на област Еврос.
Наблюдавах хората и забелязах,че на никой не му пука особенно за кризата,народа си стоеше по кафенетата и без притеснение си караха дните,по ресторантите също-бяха пълни,особенно тези по крайбрежната улица-абе въобще пир по време на
криза,отсвсякъде цареше спокойствие.След като минаха заплануваните срещи,ни заведоха на обяд.Преди обяда отидохме до техния къмпинг,където щяхме да изпратим наши отбори на почивка и подготовка,предстои и състезание по плажен хандбал на централния им плаж, с участието на български,гръцки и турски отбори.Къмпинга им е страхотен,с много добра инфраструктура,чист и подреден,с много растителност,препоръчвам ви ако решите да почивате там с палатка или каравана,цените за 1 нощувка са достъпни,а също има и много добре оборудвани бунгала с климатици и хладилник.Питах и за централния им плаж колко е таксата за цял ден за шезлонг и чадър—само 1 евро и половина-включва 2 шезлонга и чадър+масичка,цените не са се променили от м.г.имах възможността да почивам за няколко дена.Сега се връщам на обяда,набързо да ви разкажа и за него.
Поръчаха ни три вида риба,като едната беше октопод-приготвен по много интересен начин.Обясниха ми ,че преди да бъде приготвен се удря около 20 пъти за да изтече всичко от него и да стане по мек,единият от октоподите беше твърд и трудно се дъвчеше , а другия мек като пилешко месо,другата риба не я запомних,но ми приличаше на бяла риба и скумрия,салатите също бях три вида,не остъстваше и узото и тяхната ракия –ципура,накрая обяда завърши с плато от сладолед,бисквитена торта,кремкарамел и кисело мляко с мед. След толкова впечатления,внимание и добри контакти се отбихме преди да си тръгнем в дома на дъщерята на моята колежка която е президнтка на хандбалния ни клуб и отговаря за плажния хандбал във федерацията по този спорт. И там хапнахме сладолед и пихме натурален сок,поприказвхаме си за живота у нас и при съседите и се разделихме по живо по здраво,усмихнати и леко уморени.

Alhzar каза...

Екзотичността на един чужд свят

september-silvia каза...

чужд но и много близък до нас,на една ръка разстояние:)

Temenuzhka Petrova каза...

Лелеее, муцка,неотразима си на тази снимка!!!Екзотично и красиво място!И наистина страхотно сте си изкарали!

september-silvia каза...

Муци предлагам ти с теб на къмпинга по бански и в топлата вода на бяло море:)))

Moran каза...

А може ли и аз да се включа в състезанието по бански?:))))

september-silvia каза...

Болярски ще ми бъде драго,заповядай:)))

Temenuzhka Petrova каза...

Аз съм ЗА!!!Казвай кога и да тръгваме!:)Като гледам...очертава се с компания да сме...:))))

Иван Христов каза...

Да им имаме проблемите на гърците. Много ме заинтригува информацията, като си дойда в БГ през отпуската, не е изключено да прескоча за седмица до там. Според това, което пишеш за цени, мисля, че е по примамливо от Испания. А за октоподите мисля, че не са риби :).
Независимо, че и тук наричат pescado почти всичко в морето, което шава и се яде. А на снимката наистина си неотразима;

september-silvia каза...

@Нуши,лятото е наше,така,че ще се разберем:)толкова е близко и условията са по-добри от българските а плажа е страхотен:)))а за компанията да,ще бъде интересно:)))
@Ванка,знам,че октопода не е риба,но все пак си е морски дар:)иначе нещата са точна такива каквито ги описвам,няма проблем ако искаш ще ти дам координати за почивка.

Unknown каза...

Силве,
Изглежда много подреден град и определено създава настроение :) успех на спортистите;)

Valkocompany каза...

Чудесна творческа командировка:)))

september-silvia каза...

Емо,изглежда страхотно,с удоволствие бих живяла там:)
Вал,моите командировки винаги са интересни:)

Риболовец каза...

Интересна дискусия, която си струва да се коментира. Мисля, че

трябва да напишеш допълнителен материал по тази тема.