неделя, 7 март 2010 г.

Съвременна семейна притча


Мъж и жена живели заедно 30 години. В деня на техния 30-годишен юбилей жената, както обикновено, изпекла питка - тя правела това всеки ден, това отдавна било традиция в семейството. На закуска, както винаги тя разрязала питката напречно и намазала с масло двете части. И както всеки ден посегнала да подаде на мъжа си горната половинка, но ръката й се спряла...
Помислила си: "В деня на нашата 30-годишнина самата аз искам да изям тази румена, препечена част от питката; за нея съм си мечтала 30 години. В края на краищата, 30 години аз бях примерна съпруга, отгледах му прекрасни синове, бях вярна и добра любовница, въртях цялото домакинство, толкова сили и здраве отдадох на семейството ни".
Вземайки това решение, тя подала на мъжа си долната част на питката, а ръката й затреперила - нали нарушавала 30-годишната традиция!
А мъжът й, поемайки питката, й казал: "Скъпа моя, днес ти ми направи неоценим подарък! 30 години не съм ял своята любима долна част на питката, защото смятах, че тя по право ти принадлежи".
spiralata.net

9 коментара:

Владимир Кабрански каза...

Хубава притча. Често нещата не са такива каквито изглеждат, защото премълчаваме какво искаме и чувстваме. А не трябва.

september-silvia каза...

Да мисля,че жената в повечето случаи се съобразява с мъжа си,има респект и дори в съвременното общество постъпва по този начин описан в притчата...

Temenuzhka Petrova каза...

Въпрос на гледна точка!Когато ние правим нещо или си мислим нещо,смятаме,че и другите мислят по същия начин, а не е така...За мен е много поучителна тази притча, защото доста често попадам в разни ситуации и се самонавивам...

Boriana Boeva каза...

Възприех я по-скоро в стил О'Хенри, по-философски.

september-silvia каза...

Нуши,по-скоро уважение към мъжа и аз не знам как да да го нарека,в никъкв случай не трябва да се самонавиваме,сложни са отношенията м/у мъжете и жените...
@Боряна така е най-добре да гледаме философски на нещата от живота дори и на мъжа до нас...

DSdiva каза...

Честит празник, Силвия !
http://www.youtube.com/watch?v=8URje8vJBdA

september-silvia каза...

Честит празник момичета,благодаря за поздравите,бъдете все така свежи и красиви:)

Neizi_ss каза...

Наистина притчата е чудесна ...само си мисля, кога ша маостаймойто мъж да папам крайчето на хляба ... и двамата го обичаме, ама рядко вземам предя :)

september-silvia каза...

:))))Нейзи,имаш късмет,че си срещнала добър човек и мъж с който да споделяш живота си:)))