сряда, 7 октомври 2009 г.

Лесна рецепта за плосък корем в къщи


Пресите са класическо упражнение за плосък корем.
Всички сме виждали професионални ориенталски танцьорки – имат пухкави коремчета и здрави любовни дръжки. Напоследък не само жените, а и доста мъже се разхождат с шкембета наоколо.
Искате да се отървете от излишните мазнини в тази област, но трудно намирате време за редовни посещения във фитнеса. Отделете само няколко свободни минути у дома и ще усетите резултата. Ето няколко упражнения:

Коремни преси от лег 1
Без класическите коремни преси няма да стане. Те натоварват горната част на корема. Легнете по гръб и изолирайте краката в неподвижно положение, ръцете са отпуснати до тялото.
Поемете въздух и се изправете бавно. Ръцете са протегнати напред, гръбнака се извива плавно, а брадичката е леко наведена към гръдния кош.
Издишайте в изправено положение и върнете тялото в изходна позиция. Колкото по-бавно го направите, толкова по-голямо напрежение ще усетите. Ако изпълнявате правилно упражнението, няма да имате неприятни усещания в гърба.
Направете 3 серии по 15 повторения. Почивката между тях е не повече от минута. След 2-3 седмици, за да увеличите натиска, сложете ръцете зад главата и увеличете повторенията до 20-25.
След още известно време можете да добавите тежест (огледайте внимателно кухнята например), която да е удобна за хващане. Вземете я с две ръце на гърдите и правете бавни повторения.

Коремни преси от лег 2
Така ще натоварите цялостно коремната преса. Отново легнете по гръб, ръцете са отпуснати до тялото. Изправете едновременно ръцете и краката, докато ги доближите максимално високо над торса.
Поемете въздух в легнало положение и издишайте когато повдигате крайниците. Те са опънати, брадичката е насочена напред, а гръбнака се извива плавно. След това отпуснете до изходно положение. Правилното изпълнение ви гарантира комфорт и не застрашава гърба и кръста.
Направете 3 серии по 20 повторения, без да почивате много-много между тях. След известно време можете да вземете тежест в ръцете за повече натиск и да увеличите повторенията.
Повдигане на краката от лег
Това упражнение напряга долната част на коремната преса. Легнете по гръб с ръце под главата. Вдишайте и повдигнете краката до горе, за да се получи прав ъгъл, после ги спуснете бавно надолу и издишайте.
Изпълнете упражнението 20 пъти в 3 серии. За да увеличите натоварването, спускайте бавно и без да докосвате земята. Може да сваляте краката до ъгъл от 30о и после да вдигате отново до горе.
За да постигнете плосък корем, изпълнявайте упражненията най-малко 3 пъти седмично. Само те няма да са достатъчни за стопяването на мазнините обаче. Кардио тренировката ще засили ефекта им и ще активира метаболизма.

Ходете интензивно поне 30 минути на ден или тичайте сутрин. Разходка с колело през уикенда също върши работа, а ако ходите с него до офиса най-добре. Плуването е супер подходящо,хем тонизира и гори мазнини.
За хранителния режим сме споменавали много. Тренировката без адекватно хранене не върши работа, а понякога има и обратен ефект. tialoto.bg

8 коментара:

Anito каза...

Утренняя гимнастика

Владимир Высоцкий

Вдох глубокий, руки шире,
Не спешите - три-четыре! -
Бодрость духа, грация и пластика!
Общеукрепляющая,
Утром отрезвляющая,
Если жив пока еще, -
гимнастика!

Если вы в своей квартире, -
Лягте на пол - три-четыре! -
Выполняйте правильно движения!
Прочь влияния извне -
Привыкайте к новизне, -
Вдох глубокий до изне-
можения!

Очень вырос в целом мире
Гриппа вирус - три-четыре! -
Ширится, растёт заболевание.
Если хилый - сразу гроб!
Сохранить здоровье чтоб -
Применяйте, люди, об-
тирание!

Если вы уже устали -
Сели-встали, сели-встали, -
Не страшны вам Арктика с Антарктикой!
Главный академик Иоффе
Доказал : коньяк и кофе
Вам заменят спорта профи-
лактика!

Разговаривать не надо -
Приседайте до упада,
Да не будьте мрачными и хмурыми!
Если вам совсем неймется -
Обтирайтась чем придется,
Водными займитесь проце-
дурами!

Не страшны дурные вести -
Мы в ответ бежим на месте, -
В выигрыше даже начинающий.
Красота - среди бегущих
Первых нет и отстающих, -
Бег на месте общеприми-
ряющий!
:)

Силвия Тенчева каза...

Браво на Висоцки!

Neizi_ss каза...

Извода е ...хапе ни щъркела :)

Neizi_ss каза...

но пък няманищо лошо в това :) даже е полезно :)

Daria каза...

Упражненията са полезно нещо.Трябва да ги включа в програмата си,неизбежно е ,но всеки ден отлагам за следващия.Благодаря ти !

Силвия Тенчева каза...

@Нейзи,мен понякога ме хапят мухите:)))),иначе с теб сме си говорил много на темата за движението,а за коремната преса отделно:)
@Дари,започни от днес!Хубав ден ти желая!

Емо каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Емо каза...

Харесвам коремните преси, но не ми остава време за тях или поне това ми е оправданието.